Natuurlijk doen u en uw fysiotherapeut er alles aan om de behandeling en het contact zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het zijn dat u een klacht heeft over de behandeling van uw fysiotherapeut. Ook kunt u ontevreden zijn over de manier waarop uw fysiotherapeut met u is omgegaan. Dan is het goed om dat kenbaar te maken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor het behoud en de verbetering van de kwaliteit van onze zorgverlening en het lerende effect voor Fysio-HN.
Hieronder leest u wat u kunt doen indien u een klacht heeft over uw fysiotherapeut:
-In gesprek met uw fysiotherapeut gaan.
U kunt uw klacht rechtstreeks melden bij uw fysiotherapeut. Het kan zijn dat u het moeilijk vindt om uw klacht met uw fysiotherapeut te bespreken, dan kunt u gerust een familielid of ander vertrouwenspersoon meenemen naar het gesprek.
-Uiteraard is het ook mogelijk ons een e-mail te sturen met het verzoek om telefonisch contact op te nemen met u. U kunt in deze mail aangeven of uw behandelend fysiotherapeut contact met u opneemt of 1 van de praktijkhouders van Fysio-HN. Wij gaan ons uiterste best doen om goed naar u te luisteren en samen tot een oplossing te komen!
-Wanneer u het probleem niet samen met de fysiotherapeut kunt oplossen, dan kunt u zich wenden tot de onafhankelijke klachtenfunctionaris van het SKF. De klachtenfunctionaris geeft advies over de indiening van de klacht en overlegt met u als klager of en op welke wijze de klacht in behandeling kan worden genomen en onderzoekt de mogelijkheden om tot een oplossing van de klacht te komen.
Aan de werkzaamheden van de klachtenfunctionaris zijn voor de klager geen kosten verbonden. Indien de klachtenfunctionaris de klacht gaat behandelen neemt een onafhankelijke klachtenfunctionaris contact met u op.
Meer informatie over onze externe klachtenfunctionaris en klachtenregeling SKF vindt u hier.
U kunt ook eerst om meer informatie vragen via: klacht@keurmerkfysiotherapie.nl